Dificultat: Molt fàcil

Distància: 7 km d’anada

Hi has estat mai, als aiguamolls de Rufea? Són uns aiguamolls artificials, de 26,93 hectàrees, que hi ha al marge dret del riu Segre, al terme municipal de Lleida, abans d’arribar a Butsènit. Hi ha dues basses: una de petita i una de gran. Pel que fa a la vegetació, a més a més dels canyissars i els bogars, hi podem veure els arbres habituals a les ribes dels rius: tamarius, xops, salzes, àlbers i oms. Però el que fa gaudir els més petits de 99 anys, i fins i tot algun de més edat i tot, és amagar-se al mirador i, amb uns prismàtics, observar ocells com la fotja, el balquer o l’agró roig.

Aiguamolls-de-Rufea

Arribar-hi és ben fàcil. Només cal seguir la ruta 3 de les marcades pel centre BTT. Des dels Instituts, cal agafar una pista asfaltada i, al cap d’uns minuts, prendre la primera sortida a mà esquerra. Des de Cappont és millor anar fins a la passarel·la de Rufea, que ens deixa just a l’inici del camí.

A partir d’aquí, la resta és fàcil: es tracta de seguir la pista per la part destinada a les bicicletes. Al cap d’una estona, a mà dreta, veureu l’entrada als aiguamolls. Hi trobareu uns contenidors i una zona de pícnic. Si seguiu el camí marcat, arribareu al mirador.

I recordeu: si arribeu la forta pujada que mena a Butsènit, no ho dubteu: us heu passat els aiguamolls! Això sí: mai no estarà de més de pujar-hi. Davant l’ermita hi ha una font i, sobretot a l’estiu, l’aigua hi és així de bona.

(Visited 267 times, 1 visits today)