Avui, 8 d’agost, s’han implementat els sentits únics de circulació als carrers Lluís Companys i Acadèmia, tal i com s’havia anunciat.

Segons les informacions publicades, el nou sentit de Lluís Companys és de Passeig de Ronda a Av. Catalunya, de tal manera que els carrils disponibles a la cruïlla queden de la forma següent:

Imatge_cat_40634

Com podeu observar, a Lluís Companys queden dos carrils en un mateix sentit.

Cap intenció de traslladar la vorera-bici a la calçada. Una vorera-bici de 140 m (de poc serveix si és que no vas allí mateix) que es va improvitzar, posant un parell de senyals verticals i marques vials, a sobre de la vorera aprofitant que quedava una mica d’espai entre la línia d’arbres i la vorada. Avui era una bon moment per eliminar un carril dels cotxes i fer un carril bici a la calçada de punta a punta del carrer. Avui no ho veurem, però esperem poder-ho veure algun dia!

Doncs bé, veient com queda la cruïlla a partir d’avui, analitzem el futur carril bici d’Av. Catalunya en aquest punt:

cruilla_placa_catalunya_editat

Per començar, podem observar que la senyalització dels plànols és com si no s’haguessin canviat els sentits de Lluís Companys. Podeu pensar que només cal canviar les fletxes de lloc, però espero que hagin previst els canvis que s’han produït avui a l’hora de valorar el traçat més òptim del carril bici d’Av. Catalunya.

En segon lloc, el carril bici fa la volta per darrere de la font. Si et dirigeixes a la vorera-bici tan pràctica de Lluís Companys que hem comentat abans, doncs, va bé, però si vols anar Rambla Aragó amunt o Avinguda Catalunya avall, doncs, no, no va bé. El traçat més directe, més rectilini, que evita corbes innecessàries amb radis molt tancats, és per l’altre costat de la font.

Amb els nous sentits de Lluís Companys es poden plantejar moltes solucions per connectar ambdós carrils. El carril bici de Lluís Companys, si es fes a la calçada, es podria prolongar fins a enllaçar-lo amb el de l’avinguda. El carril d’Av. Catalunya podria passar pel carril de més a la dreta (en els plànols s’ha eliminat amb un zebrejat), però això suposaria senyalitzar dos passos per a ciclistes abans i després de la font, amb els respectius semàfors per tal de regular el pas entre cotxes i bicis; en definitiva, augmentar el cost. Potser valdria la pena apostar pel traçat més rectilini i assumir el cost dels semàfors. No obstant, el projecte està tancat i, per tant, el traçat serà el que apareix a la imatge.

En resum, veient una mica tot plegat tinc la sensació que hi ha una mica d’improvització en l’ordenació d’aquesta cruïlla, cosa que farà que la circulació amb bici no sigui pràctica, còmoda i segura i, al final, això crec que és el que hauria d’aconseguir un carril bici.

Esperem que m’equivoqui o bé que hi hagi canvis en el futur que facin que aquesta cruïlla sigui més pràctica que el que crec que serà en un inici. De moment, aprofiteu la vorera-bici de Lluís Companys ara que tindrà una bona connexió! 😉

(Visited 156 times, 1 visits today)