Aquest divendres 29 de març es va aprovar definitivament la modificació de l’article 59 de l’Ordenança de Circulació de la ciutat de Lleida, que regularà la circulació de bicicletes, cicles de més de dues rodes i Vehicles de Mobilitat Personal (els patinets elèctrics i altres aparells similars).

Tal i com ja vam explicar en una carta publicada a la premsa, la modificació de la norma s’ha fet de pressa i malament, sense tenir en compte les associacions d’usuaris i pensant-se que Lleida disposa de la millor xarxa de carrils bici i zones 30 del món.

Doncs bé, tal i com ens temíem, finalment no s’ha tocat ni una coma dels punts que regulen la circulació de les bicicletes i, per tant, s’han passat per l’arc de triomf la moció aprovada per unanimitat (sí, sí per tots els grups municipals) que, entre d’altres coses, reclamava revisar i modificar l’ordenança per facilitar l’ús de la bicicleta. Segons sembla, com que a la proposta de modificació van copiar exactament el mateix text que el de l’ordenança vigent (només van redactar de nou els punts 14 i 15 que regulaven els patinets elèctrics), el Secretari Municipal va considerar que no es podien acceptar esmenes ni al·legacions perquè no s’havia modificat res.

La pregunta és, per què no van redactar de nou tot l’article 59 si ho reclamava una moció aprovada? No podien tenir en compte l’opinió de les associacions abans de portar al ple la modificació? Hi havia bandes de patinets armats amb iogurts i fairy que obligava a prendre mesures urgents i aleshores no es podia redactar amb calma el text? Ah, i hem de recordar que poder presentar al·legacions no és un tracte de favor, ja que és una obligació legal (sinó no ens deixarien ni fer això).

Així doncs, hem perdut el nostre temps lliure redactant unes al·legacions que no han servit absolutament de res… Però mira, podria ser molt pitjor, com la regulació dels VMP, que ho tindran molt complicat per circular per alguns barris (per no dir impossible) ja que a Lleida no hi ha gaires carrils bici ni zones 30… És el que passa quan es copia la normativa de Barcelona sense tenir en compte la gran quantitat de vies d’aquest tipus que hi ha a la capital catalana.

Ja veieu, doncs, que la ‘revolució verda’ de la Paeria és més aviat grisa perquè el cotxe continuarà sent el rei de la ciutat… Esperem que al maig hi hagi una revolució de colors a favor de la mobilitat sostenible i el roig desapareixi una temporada del govern de l’Ajuntament 😉

Salut i pedals!

Nota: la circulació de cicles de més de dues rodes (tricicles, quadricicles…) per a ús personal (grup C0) s’assimila a la de les bicicletes (cicles de dues rodes).

(Visited 544 times, 1 visits today)