No som ciclistes. Som persones que anem a la feina, a la universitat, a veure el Lleida o a prendre una orxata. Per algun motiu, ho fem en bici i, com tothom, volem contribuir a fer de Lleida una ciutat més habitable.

La pàgina web tracta sobre mobilitat urbana en bicicleta a la ciutat de Lleida i està estructurada en diverses seccions de temàtiques diferents: humor, opinió, notícies, bicieconomia…

Diem que no som ciclistes perquè s’associa aquesta paraula a una persona que va a fer esport en bicicleta, ja sigui en una bici de carretera, BTT, BMX, etc. No és el mateix anar a fer esport en bicicleta que moure’s en bicicleta per la ciutat, com tampoc és el mateix desplaçar-se en cotxe que una cursa de cotxes. No acostumem a anomenar “automobilista” a una persona que sovint utilitza el cotxe per anar a comprar o a la feina, però sí que s’anomena “ciclista” a una persona que sovint utilitza la bicicleta per a fer aquestes coses quotidianes. No pretenem obrir un debat sobre el significat de la paraula “ciclista”, simplement volem normalitzar el fet que una persona es mogui en bicicleta per la ciutat de Lleida de la mateixa manera que trobem dallò més normal que els lleidatans ens moguem en cotxe.

Creiem que a la ciutat encara no està prou normalitzada la mobilitat urbana en bicicleta i des d’aquí volem impulsar-la perquè creiem que és beneficiosa per la ciutat, els seus habitants i el seu entorn per diversos motius: moure’s en bicicleta és pràctic, ràpid, segur, saludable (per a un mateix i per la resta de persones), sostenible, econòmic (per a un mateix i per la ciutat), eficient, divertit, guai… Cadascú tindrà els seus motius i li interessarà més uns que d’altres, però creiem que la mobilitat urbana en cotxe presenta diversos desavantatges i problemàtiques per a la ciutat, els seus habitants i el seu entorn.

Per a fer-ho fa falta canviar mentalitzats i adaptar la ciutat a aquest tipus de mobilitat (que consti que adaptar la ciutat no vol dir fer carrils bici a tot arreu)

Gairebé ningú qüestiona que  la ciutat estigui adaptada per a circular en cotxe (semàfors, calçades, senyals verticals i marques vials, rotondes, passos de vianants per a creuar la calçada, aparcaments en superfície,  aparcaments subterranis, parquímetres…) i que no ho estigui per a moure’s en bicicleta (carrils bici de qualitat, vies pacificades, senyalització per a cicles, aparcaments segurs, afavorir la combinació de transport públic-bicicleta…). Es destinen molts diners a adaptar la ciutat per a circular en cotxe i alguns només es fixaran en les despeses per a construir un carril bici.

Algú dirà que Lleida no és Holanda, però simplement diem que el cotxe no és indispensable per moure’s per Lleida per a fer la majoria de coses.

(Visited 423 times, 1 visits today)